Фейслифтът на Insignia е вече у нас

Общи 20 ноември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 10400 посещения | без коментари

Фейслифтът на Opel Insignia вече може да бъде забелязан по улиците на България. Моделът, символ на новата страница в историята на германската марка, идва със съвсем леки изменения във външния дизайн и от него лъхат повече спорт и агресия. Като размери той е станал по-широк, по-нисък, а предната решетка е изтеглена надолу, оформяйки хищна усмивка. За сметка на това предните светлини са придобили по-изящни очертания и приличат на истински бижута. Фаровете за мъгла са с изцяло нова форма. Ребрата на радиаторната решетка вече не са хромирани, а матирани. Този прийом е използван, за да не пречат на сигналите на радарите.
Невероятен коефициент на аеродинамично съпротивление
Най-големите промени по отношение на дизайна са направени в задната част на автомобила. Светлините там са изтеглени настрани и в тях леко влиза лайстната, която интегрира стоповете в себе си. Аеродинамичната линия е подсилена от спойлер, вграден отзад, за да се плъзгат „мазно“ въздушните струи. Коефициентът за въздушно съпротивление на версията с пет врати вече е под 0,25, което е сред най-добрите резултати в този клас автомобили. Версията Country Tourer e с пластмасови защитни панели по предната и задната броня. Този вариант е с около 2 см по-висок клиренс и върви стандартно с 4х4. Предлага се с три двигателя и при него няма други нива на оборудване. Системата за четири задвижващи колела е със самоблокиращ диференциал и променя въртящия момент между двете задни колела, както и съотношението между предния и задния мост.
По-уютен и изискан интериор
Най-силна промяна е претърпял интериорът. В която и версия да влезете, определено ще се чувствате уютно, сякаш колата ни обгръща и ни кани да се настаним удобно. Атмосферата е станала някак по-изискана. В обзавеждането са въведени още два вида тапицерии, както и нова кожа напа. Определено най-силно дизайнерите са поработили върху централната конзола. Тя вече е с чувствително по-малко бутони, заради чието изобилие доскоро обвиняваха Opel в недалновидност. Явно производителят се е поучил от залитането си в тази посока, макар че, когато свикнеш с тях, в един момент могат да ти залипсват. Воланът е с нова форма и следва последните тенденции в автомобилната мода – станал е с плоска долна част.
Цели 11 двигателя, пет от които нови
Шест дизелови и пет бензинови влизат в гамата на Insignia. Три от първия вид са нови – 2,0-литров с мощност 120 к.с. или 140 к.с. и битурбомотор с макс. мощност 195 к.с. Първите два са особено икономични и с ниски нива на СО2 (под 100 г/км). От бензиновите нови са 1,6-литровият (170 к.с.) и 2,0-литровият SIDI (250 к.с.) с турбо и директно впръскване . Спрямо аналогичния атмосферен мотор, последният дава средно с 16% по-нисък разход. На върха на бензиновата гама стои 2,8-литровият V6 за OPC с макс. мощност 325 к.с. Тази по-буйна Insignia е обуздавана от спирачки Brembo, а в салона й ще открием спортни седалки Recaro.
По-комфортна ходова част и цяла гвардия ангели-пазители
Ходовата част на Insignia е с доста по-комфортни настройки и по-малко податлива на шумове и вибрации, факт, който установих по време на тестовете на автомобила. Цяла гвардия от „ангели-пазители“ бдят за безопасността ни на борда и ни улесняват по всевъзможни начини – адаптивни предни светлини, новият също адаптивен темпомат (Cruisе Control), способен да застави автомобилите с автоматична трансмисия да спрат напълно, ако се наложи. Особено удобна е функцията за сигнализация на наличие на заден напречен трафик, достъпна само за опцията задна камера за паркиране.
Insignia с тъчпад
Истинска революция за Insignia e новата „инфотейнмънт“ система, както е модерно да я наричаме напоследък. При нея са възможни четири начина на контрол на функциите – от тъчскрийн екрана, от новия тъчпад, разпознаващ и ръкописно писане, гласово и от бутоните на волана. По време на теста тъчпадът се представи добре, но ми беше необходимо малко време, за да намеря начините за „браузване“ в менюто на автомобила – с два пръста и със замитащо приплъзване, с един пръст за потвърждение и с три за менюто от любими функции.
Добрата новина е, че макар и нова, Insignia идва на по-ниски цени. Те започват от 38 775 лв. за версията с четири врати и бензинов 1,8-литров Ecotec с макс. мощност 140 к.с. Най-скъпият вариант е Country Tourer с четири задвижващи колела, 6-степенна автоматична трансмисия и гореспоменатия дизелов битурбо силов агрегат с макс. мощност 195 к.с. Версия OPC струва съответно най-много 70 045 лв. с ДДС за варианта Sports Tourer.
Великолепен битурбодизел
По време на теста най-много време отделих на версията Sports Tourer с 2,0-литров дизелов двигател с макс. мощност 195 к.с. и 60-степенна механична трансмисия. Този удивителен двигател ускоряваше автомобила до степен, че да ме кара да се чувствам царица на пътя, и функционираше безотказно дори и при движение с по-ниска скорост на висока предавка. Освен това е от семейството Ecotec и е доста икономичен. Новата форма на волана е много удобна, особено за такива като мен, които често избират най-високата позиция на седалката. Боравенето с тъчпада препоръчвам най-вече за навигатора до вас, докато шофьорът е по-добре да заложи на класическите бутони на волана. Новото положение на USB порта в подлакътната конзола е удобно и дори да поставите висока „флашка“, капакът й, оформен така, че да не пречи на шофьора, се затваря напълно.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Технически данни Opel Insignia Sports Tourer
4-цилиндров битурбо, отпред напр.; работен обем 1956 куб. см; макс. мощност 143 кВт (195 к.с.) при 4000 об/мин; макс. въртящ момент 400 Нм при 1750-2500 об/мин; предно задвижване; 6-степенна механична трансмисия; дължина/широчина/височина 4908/1856-2737/1520 мм; тегло 1623-1930 кг; резервоар 70 л; 0-100 км/ч за 8,9 сек; макс. скорост 225 км/ч; разход EU-Mix 4,9 л/100 км; СО2 129 г/км; цена от 59 260 лв.

 
Ключови думи:   opel
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте