На 30 юни 1953-а, е направен първият сериен Corvette в завода на General Motors във Флинт, Мичигън. Колата е изкарана от конвейера от работника Тони Клейбър, получил привилегията да направи първото каране на колата, станала по-късно истинска автомобилна икона.
Най-"виновният" за появата на колата е Харли Ърл, започнал кариерата си в предприятието на баща си - Earl Automobile Works, което е работило по дизайна и купетата на специално предназначени за снимане на филми в Холивуд автомобили. През 1927-а General Motors наема Ърл да направи дизайна на модела LaSalle, модел, който компанията позиционира между Buick и Cadillac.
До края на 1929а от LaSalle реализира над 50 000 продажби, но заради Голямата депресия през 30-е години производството е спряно. По това време Ърл обръща върху себе си вниманието с дизайна на Buick "Y Job," определен в автоиндустрията като първия концептуален автомобил в нейната история. Дългото купе на колата предлагало такива иновации, като скриващи се фарове, електропакет на стъклата, въздушно охлаждане на спирачните барабани и др.
През 1950-а Ърл отбелязва хет-трик с мадела Buick LeSabre, а през януари 1953-а представя последната си кола-мечта /dream car/ - Corvette, като част от пътуващата изложба Motorama на GM в хотел Уолдорф Астория в Ню-Йорк.
Corvette е първият американски автомобил с покривни панели от пластмаса, моментална става хит и през първата година от производството са реализирани буквално от конвейера 300 броя. Всички те са бели кабриолети с червен интериор и черен гюрук. В колата е използван известният мотор на GM - Синият пламък /Blue Flame/ - 6-цилиндров, куплиран с двустепенна автоматична предавателна кутия Powerglide.
Спортните качества на Corvette отстъпвали на тези на европейските му конкуренти, затова GM по-нататък през 1955-а монтира първият V-8 мотор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!