През септеври 2011 г. продажбите на нови леки автомобили в Европа са скочили с 1,1%, съобщава Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Ръстът продължава за втори пореден месец, но като цяло за периода януари-септември 2011 г. продажбите са с 0,8% по-малко в сравнение със същия период на 2010 г, и общите продажби възлизата на 10,46 млн. единици. През септември единственият голям пазар в региона, показал ръст, е Германия.
Най-голям производител на автомобили на Стария континет остава Volkswagen, заедно с премиум бранда Audi, държи повече от 23% на пазара в Евросоюза. Активен ръст бележат южнокорейските Hyundai и KIA – съответно с 18,7% и 27,1%, а най-динамичната марка в Европа е Nissan с увеличение на продажбите от 30,8%.
Най-тежка през септември е ситуацията при Honda, като продажбите на марката в Европа са паднали с 14,8%, а при Toyota - минус 9,2%. Понижаване на количеството продадени автомобили се наблюдава и при Opel, Fiat, Renault, Peugeot и Citroen.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!